Backstage bij Macintosh Retail Group: een kijkje achter de schermen

Macintosh Retail Group is een van de grootste schoenenretailers in Nederland. Het bedrijf is eigenaar van winkelformules zoals Manfield, Dolcis, Invito, Scapino en Intreza. De formules werken zelfstandig, met uitzondering van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) beleid: de aanpak en aansturing is centraal belegd bij Macintosh Retail Group. Door de centrale aanpak van dit onderwerp zorgt Macintosh Retail Group ervoor dat alle winkelformules in ieder geval dezelfde standaarden hanteren als het gaat om MVO.

Macintosh Retail Group publiceert al jaren informatie over MVO op de website en in het jaarverslag. Deze middelen bleken onvoldoende aan te sluiten bij de beoogde doelgroepen, zoals medewerkers en klanten. Ingrid Weijer is verantwoordelijk voor het MVO beleid bij Macintosh Retail Group.  Om deze doelgroepen beter te bereiken begon Ingrid op de website van Intreza met de blog ‘Backstage’. In dit blog laat ze zien hoe zij werkt aan duurzaam ondernemen bij Macintosh Retail Group, waarbij goede werkomstandigheden, veilige producten zonder schadelijke stoffen en ketentransparantie de basis vormen. Tijdens haar werk komt ze interessante en mooie dingen tegen, maar ook zorgwekkende. De blog geeft inzicht in de dingen waar Ingrid dagelijks mee bezig is. Het is een uitstekend middel om het onderwerp te laten leven én een laagdrempelige manier voor medewerkers en klanten om met Ingrid in contact te komen.

Naast de blog heeft Macintosh Retail Group ook een verslag gepubliceerd met als thema Backstage. Hierin wordt wat uitgebreider ingegaan op het MVO-beleid van het bedrijf en de activiteiten en resultaten van de afgelopen jaren. Het verslag is hier te downloaden. 

 

 

Dutch Sustainable Fashion Week: zet het verhaal centraal Granny’s Finest: Persoonlijk, sociaal en duurzaam