ABN AMRO Sustainable Diamond Jewellery Guide: Samen slijpen aan het MVO-beleid

ABN AMRO wil een betere bank zijn die bijdraagt aan een betere wereld. Met de Guide stimuleert de bank de dialoog tussen verschillende initiatieven, organisaties en bedrijven in de diamant- en juwelenketen – waaronder ABN AMRO zelf – om bij te dragen aan duurzaamheid in de sector.

Of je nu producent, (groot) handelaar, winkelier, bank of een andere stakeholder bent; een duurzame aanpak in de waardeketen is een gedeelde verantwoordelijkheid. Het voornaamste doel van de Guide is om handvatten te bieden voor het nemen van deze verantwoordelijkheid. Twintig vragen staan centraal die inzicht in de huidige stand van zaken en richting aan vervolgstappen geven; de tips en best practices geven een concreet beeld van de kansen en mogelijkheden.

Die kansen en mogelijkheden zijn ruimschoots aanwezig: met een actief duurzaamheidbeleid kan een bedrijf zich positief onderscheiden, risico’s verlagen, het innovatief vermogen vergroten, toegang tot financiering en netwerken krijgen en een gevoel van trots en betrokkenheid onder medewerkers stimuleren.

De Guide werd in januari 2015 gelanceerd met een oplage van 10.000 stuks. Het ontving een nominatie voor de Ethical Corporation Responsible Business Award 2015.

Wehkamp onderzoekt aankoopintenties rondom duurzame producten Dutch Sustainable Fashion Week: zet het verhaal centraal