Internationale vergelijking duurzame modeconsumptie onder jongeren 

Rapport - 2015. (pdf)

Van: CREM BV

Waarom dit onderzoek?
De textielsector staat voor grote uitdagingen als het gaat om duurzaamheid. Jongeren zijn hierin belangrijke spelers. Zij kopen niet alleen vaker en meer kleding maar blijven ook nog hun leven lang kledingconsument. Inzicht krijgen in hun gedrag ten aanzien van modeconsumptie kan een grote impact hebben. Hoewel de houding van deze consumenten ten aanzien van duurzame producten positief is, uiten zij dit niet altijd in duurzaam aankoopgedrag.

Wat is onderzocht?
In 2014 vond een groot internationaal onderzoek onder jonge consumenten (16- 35 jaar) plaats in het Verenigd Koninkrijk, US, Duitsland, Zweden en in Nederland. In dit onderzoek is ingegaan op het gedrag van jongeren rondom het kopen van kleding, met een nadruk op duurzaamheid in verschillende facetten:

Waarom lezen? 
Dit rapport is een samenvatting van het internationale onderzoeksrapport Survey results on fashion and sustainability among young consumers in Germany, the Netherlands, Sweden, the UK and the US in 2014. [LINK OPNEMEN NAAR DIT RAPPORT OP DE WEBSITE?]

Deze samenvatting geeft zicht op de belangrijkste resultaten, waarbij de resultaten voor Nederland specifiek zijn uitgelicht en vergeleken met de resultaten van de overige landen in het onderzoek. Het rapport geeft een goed beeld van het gedrag van jonge Nederlandse consumenten op het gebied van duurzaamheid in relatie tot kleding aankopen.